۹ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۳:۵۴

ابراهیمی:

جشنواره سازمانهای مردم نهاد آذربایجان غربی برگزار می شود

جشنواره سازمانهای مردم نهاد آذربایجان غربی برگزار می شود

ارومیه- خبرگزاری مهر: مدیر کل امور اجتماعی استانداری آذربایجان غربی از برگزاری پنجمین دوره جشنواره سازمانهای مردم نهاد استان در ارومیه با هدف معرفی بیشتر این سازمانها خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید ابراهیمی پیش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران پنجمین جشنواره سمنهای آذربایجان غربی با هدف شناساندن هرچه بیشتر این سازمانها در ارومیه برگزار می شود، افزود: این جشنواره 11 اردیبهشت ماه سالجاری با حضور مدیرکل سازمانهای مردم نهاد وزارت کشور، مسئولان استانی و فعالان حوزه های سازمانهای مردم نهاد در تالار وحدت ارومیه برگزار می شود.

وی همچنین از برگزاری نمایشگاه سازمانهای مردم نهاد طی هفته جاری در ارومیه خبر داد و اضافه کرد: این نمایشگاه نیز از یازدهم تا پانزدهم ماه جاری در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی ارومیه برپا شده و 126 سازمان مردم نهاد آذربایجان غربی در 91 غرفه، داشته ها و توانایی های خود را در معرض دید عموم می گذارند.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری آذربایجان غربی ضمن تقدیر از حمایت دستگاههای اجرایی برای برپایی این نمایشگاه افزود: حمایت مدیران استانی برای برگزاری هرچه بهتر نمایشگاه سازمانهای مردم نهاد در استان بسیار مطلوب بوده و موجب شده مقدمات خوبی برای آن ایجاد شود.

ابراهیمی در بخش دیگری با اشاره به اینکه تا کنون 126 سازمان مردم نهاد فعال در استان شناسایی شده است، اظهار داشت: موضوعات آموزشی، هنری، حمایتی، زیست محیطی، خیریه و بهداشتی موضوعاتی بوده که این تشکلهای غیردولتی در آنها به فعالیت می پردازند.

وی ناتوانی مدیران سمنها در برنامه ریزی بلندمدت، به رسمیت شناخته نشدن سمنها توسط برخی دستگاههای اجرایی، عدم حمایت مالی سمنها توسط دولت به دلیل مصوبه صریح مجلس در این خصوص، وجود آیین نامه های متعدد و موازی دستگاههای مختلف و نا آگاهی گروههای هدف از کارکرد سمنها از جمله مشکلات این سازمانها است.

وی ایجاد شبکه سمن ها با فعالیت مشترک، برگزاری چهار سمینار برای تشکلها، پیگیری برای تصویب قانون جامع فعالیت تشکلهای غیردولتی، اجرای سرشماری از همه تشکلها و برگزاری برنامه های تحقیقی و پژوهشی در خصوص سمن های استان را از دیگر برنامه های آینده این اداره کل عنوان کرد.

کد خبر 1587408

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha